She's All That

..coz she thinks everything is belong to her

PTPTN (3% to 1%)

Agak-agak korang rasa korang layak tak untuk tukar rate ptptn dari 3% kepada 1%. Kalau rasa korang sememangnya layak, so jangan terhegeh-hegeh lagi.. Cliko kat PTPTN untuk dapatkan rate yang munasabah. Aku dah register pun, kalau dia reject aku tak tau la nak cakap apa sebab setahu aku, aku lah pembayar hutang ptptn yang on time. Tepat 29hb jer aku dah siap-siap deduct dari cimb aku. Haa apa lagi ko nak aku buat wahai ptptn. Yang aku tension tu kos pentadbiran dia bukan main banyak lagi. Kenapa tak chage one time jer eh. Every month aku check statement rasa macam lambat je lagi hutang tu nak langsai. Terasa macam dah beranak pinak pun still tak abes bayar. Aduhai ptptn.

Ha, bercerita pasal ptptn ni.. Korang bayar macam mana eh? Kalau aku rasanya bayar online lagi senang. Walaupun dia charge 50sen aku rela daripada aku drive pergi ptptn kat damansara heights atau pergi kl sentral bayar kat kiosk. Dua-dua cara akan memakan belanja yang agak mahal dari bayar online. Dan setiap 29hb aku set kan kat cimb untuk terus deduct dari saving account. So tak de la menyusahkan aku nak buat satu-satu. Dah ada cara senang, buat apa nak susah-susahkan. haha.

Ok lah, untuk peminjam yang tak bayar tu.. reti-reti kan la bayar. Walaupun korang rasa tu duit rakyat dan korang memang tak nak bayar, korang salah. Duit rakyat la yang kita kena bayar balik untuk kegunaan anak beranak korang jugak. Byr je la minimum kalau dah betul-betul tak mampu. Korang rela ke kena blacklist? Walaupun aku tau mesti ada yang tak kesah..itu nasib korang la. Berani buat berani tanggung ok.




Salam Kemasyarakatan.

0 comments:

Myra Zailani

My photo
i hate to be hatters. i love to be a lover. i am insane. i love cupcakes.

Find me here:

      Popular Posts

      Followers

      Mari Mengira

      Freshment..

      E-Day Checklist



      1 . Engagement Date
      2 . Place
      3 . Catering + Menu
      4 . Canopi + kerusi + meja
      5 . Hantaran
      i . Chocolate
      ii . Pulut kuning
      iii . Puding
      iv . Sireh Junjung
      v . Fruits
      vi . Novelty Cake
      vii . Cookies [Famous Amos?]

      6 . Mini Pelamin
      7 . Make up
      8 . Ring
      9 . Photographer
      10 . Gifts
      11 . Dekorasi
      12 . Fresh Flower
      13 . Dulang hantaran
      14 . Bowl for chocolate
      15 . Baju Tunang

      Mortgage Calculator